۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۵۶۶۶۹۵
آیت الله مکارم شیرازی:

مستکبران به هیچ چیز جز منافع خود فکر نمی کنند | لزوم تشکیل هسته های نیکوکاری برای رفع نیازهای جامعه

حضرت آیت الله مکارم با بیان این که مستکبران ابدا به منافع دیگران توجه ندارند، گفت: عدم توجه به منافع دیگران بدترین اصل حاکم بر دنیا است که تا این اصل بر دنیا حاکم باشد روی آرامش و امنیت را نخواهد دید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید چهارشنبه شب در چهاردهمین برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، با گرامیداشت میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع)  به روایتی از سبط اکبر رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: در کتاب سفینة البحار عصاره ای از موعظه های کوتاه اما پرمعنای اهل بیت(ع) آورده شده است.

وی افزود: کریم اهل بیت(ع) در روایتی می فرماید انسان باید با مردم به گونه ای رفتار کند که دوست دارد با او رفتار شود، این موضوع یک اصل مهم در زندگی اجتماعی است که اگر در بشر و دنیا زنده شود غالب مشکلات از جمله جنگ ها، ویرانی ها و دشمنی ها از بین خواهد رفت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دستورات اهل بیت(ع) باید سرمشق زندگانی انسان باشد، اظهار داشت: متأسفانه در دنیای امروز کاملا بر عکس اصل بیان شده عمل می شود و عده ای زورگو همه بدی ها را برای دیگران و همه منافع را برای خود می خواهند.

وی ادامه داد: برخی از این کشورها از یک طرف دنیا به سوی دیگر آن می روند و مزاحم دیگر کشورها مانند کره شمالی می شوند، وقتی سؤال می شود می گویند منافعی داریم که باید تأمین شود، می گویند سلاح هایشان باید به هر قیمتی به فروش رود ولو این که صرف نابودی مردم بی گناه یمن و فلسطین شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مستکبران ابدا به منافع دیگران توجه ندارند، ابراز داشت: عدم توجه به منافع دیگران بدترین اصل حاکم بر دنیا است که تا این اصل بر دنیا حاکم باشد روی آرامش و امنیت را نخواهد دید، زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند اصل توجه به منافع دیگران را حاکم می کنند.

وی عنوان کرد: انسان باید منافع خود و دیگران با هم ببیند و اگر دوست ندارد که کسی برای او و خانواده اش مزاحمت ایجاد کند خود نیز نباید مزاحم دیگران شود، اگر انسان دوست ندارد که مال او را بخورند با به او خیانت کنند خود او نیز نباید این کارها را انجام دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شخصی از دوستان امام مجتبی(ع) در آخرین ساعات عمر مبارک حضرت خدمت ایشان رسید و درخواست موعظه کرد، حضرت فرمودند سفر آخرت را در پیش داری و آماده باش و پیش از آن که فرمان حرکت صادر شود زاد و توشه خود را آماده کن، ایشان ادامه دادند اگر می خواهی بدون حامیان بشری عزیز باشی و شخصیت بدون مقام داشته باشی از سایه ذلت گناه خارج شو و در سایه اطاعت الهی قرار بگیر.

وی اضافه کرد: انسان های درستکار در جامعه عزیز هستند، انسانی که امین و راستگو باشد مود قبول همگان است، اطاعت خداوند به انسان شخصیت می دهد بدون این که پست و منصب اجتماعی داشته باشد، امام حسن(ع) فرمودند که انسان باید آنچه در دست دارد برای آنچه که در پیش رو دارد استفاده کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ماه مبارک رمضان باید ماه نیکوکاری و یاری رسانی به مردم باشد، گفت: باید گروه های نیکوکاری تشکیل شود و به تزویج جوانان، بیماران، مناطق محروم، نیازمندان به مسکن و آزادی زندانیان کمک کنند.

وی افزود: مناطق محروم عجیبی هست که نیازهای بسیاری دارند که افراد باید بروند، ببینند و کمک کنند، امروزه کارها فردی نتیجه لازم را نخواهد داشت باید با تشکیل گروه هایی در ماه مبارک رمضان به نیازمندان خدمت رسانی کرد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات